Contactlenzendistributeur LensGroup, het moederbedrijf van onder andere LensOnline, heeft zijn Belgische concurrent Lensworld overgenomen. Door de overname van Lensworld kan LensGroup zijn opticiennetwerk in Vlaanderen verder uitbreiden en haar klanten een nog betere service aanbieden.

Hiermee verstevigt LensGroup zijn positie als een van de grootste contactlensdistributeurs in Europa.

Nog grotere klantenservice
De overname van concurrent Lensworld past in de overnamestrategie van Lensgroup om zo de klantenservice nog te kunnen verbeteren. "Wij hebben de afgelopen jaren erg hard geïnvesteerd in het hybride verkoopsmodel van LensOnline, waarbij de online verkoop van contactlenzen hand in hand gaat met een service aangeboden via de opticien.

Zo slaagden we er in om onze online klanten ook naar de Belgische optiekzaken te halen, waar zowel de klant, de opticien als wij voordeel uit halen. Met de gedeeltelijke integratie van het opticiennetwerk van Lensworld kunnen we onze klanten nog beter bedienen.", aldus Koen Anné van Lensgroup.

Sterkste stijger in Europa
De populariteit van e-commerce in Europa neemt al jaren toe. In 2016 kenden we in Europa een algemene omzetstijging van 10%. België was goed voor een stijging van meer dan 13%.

Het Belgische Lensgroup, dat al sinds 2004 in ons land actief is als e-commercebedrijf, was één van de pioniers en weet als geen ander hoe deze online markt beweegt. Zelf kende ze in 2016 een omzetstijging van maar liefst 25%. Dat kwam door haar permanente focus op klantenservice, een aantal slimme overnames, samenwerkingen en de introductie van nieuwe abonnementsformules.

Over LensGroup
Met 400.000 klanten verspreid over Europa is het Belgische LensGroup één van de drie grootste e-commercebedrijven in lensproducten in Europa. Door zijn geslaagde 'hybride' distributiemodel - een gebruiksvriendelijke webshop die klanten naar optiekzaken haalt voor verdere persoonlijke service - slaagt het bedrijf er in om jaar na jaar te groeien. (pp)