Voor de release van Popular Problems, het nieuwste album van Leonard Cohen, gaat Sony Music Belgium op zoek naar ‘s mans grootste Belgische fan. Vanaf morgen, vrijdag 19 september, ligt Popular Problems in de winkelrekken, tot en met 15 oktober krijgen Belgische fans de kans om een binnenmuur naar keuze te verfraaien met hun favoriete quote van de Canadese dichter, schrijver en muzikant.

“Leonard Cohen is nog steeds razend populair in België, geen enkel ander Europees land overtreft onze ticketverkoop”, aldus Christophe Cumps, brand manager bij Sony Music Belgium. “De release van zijn dertiende album is de ideale aanleiding om iets terug te geven aan ten minste één Belgische fan”, vult hij aan.

De zanger van onder meer ‘Hallelujah’, ‘Suzanne' en ‘So Long Marianne’ staat bekend om zijn aparte levenswijze. Met zijn geheel eigen visie op de wereld, beïnvloed door de Boeddhistische filosofie, is de bijna tachtigjarige Canadees een bron van inspiratie voor velen. Leonard Cohen zingt en schrijft over de meest intense onderwerpen van het menselijk bestaan: geloof, liefde, verlies of dood. “Vanuit die optiek is het idee voor deze wedstrijd tot stand gekomen. Veel fans hebben ongetwijfeld een persoonlijke quote van Leonard Cohen die hen altijd bijblijft - wij willen die quote letterlijk vereeuwigen.”

Cartoonist, illustrator en designer Karl Meersman (bekend van onder meer zijn werk in Focus Knack en Trends) is al jarenlang fan van Leonard Cohen. Vandaar dat Meersman - op basis van de motivatie van de deelnemers - een winnaar zal kiezen. Hij is ook de kunstenaar die de quote zal vereeuwigen.

Het concept van de wedstrijd is eenvoudig. Stuur een foto in van de plek waarop u de quote wilt vereeuwigd zien via www.cohenwall.be samen met een originele motivering. Op 15 oktober kiest Karl Meersman de winnaar.

 

www.cohenwall.be | #cohenwall