Wie niet op de digitale trein springt, laat heel wat kansen liggen. Om de digitale groei van de lokale economie te steunen, organiseerde de stad Geel een gratis seminarie rond online communicatie, exclusief voor de kmo's en zelfstandigen van Geel.

De Local Digital Days biedt een antwoord op een vraag die bij de ondernemers van Geel leeft. "We merken nog vaak een vorm van koudwatervrees bij onze middenstand als het op online communicatie en sociale media neerkomt. Anderen hebben al een eerste stap gezet, maar weten niet goed hoe nu hun zaak verder te doen groeien met deze nieuwe media", vertelt Pieter Verhesen, schepen van lokale economie.

Stad Geel tekende in voor 'Digital Days', een beproefd concept dat goudengids.be al in andere regio's heeft georganiseerd maar nu voor de eerste keer in Geel neerstreek. In Geel stonden drie sessies met op het programma:
• Hoe uw zaak bovenaan de zoekresultaten van Google laten prijken?
• Doelgericht adverteren op Facebook
• Online, mobiel en apps: Welke mogelijkheden bieden de verschillende platformen u als ondernemer?

"Aan de vele positieve reacties tijdens het evenement en ook erna tijdens de netwerkdrink, begrijp ik dat onze handelaars en kmo's bijzonder tevreden zijn over deze Local Digital Days. De sessies zijn laagdrempelig genoeg voor de digitale leken terwijl de praktische voorbeelden en suggesties ook de meer bedreven communicatoren inspireren.

Indien een ondernemer nog suggesties heeft om verder aan de digitale professionalisering van onze lokale economie te werken, kan hij of zij zich tot onze dienst lokale economie wenden. Dit is immers een start, geen einde!", aldus nog Pieter Verhesen.