Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

An Luyten : 'Van Herentals tot Australië: prikkelarme kledij van SAM zet groei kracht bij met crowdfundingcampagne'

SAM
Aangezien haar zoon hoogsensitief is, begon de Herentalse An Luyten met de ontwikkeling van prikkelarme kledij. Dat betekent: geen jeukende labels of naden die tot overprikkeling kunnen leiden.
 
Ans concept groeide voort tot een onderneming: SAM. Nu het bedrijf verder wil groeien, lanceerde het een crowdfundingcampagne. Die bracht al meer dan €50.000 op.

Niet alleen pakweg licht of geluid kunnen voor overprikkeling zorgen: “Ook kledij kan de prikkelemmer van hoogsensitieve en prikkelgevoelige mensen doen overlopen. Zo’n 20% van de mensen is hoogsensitief en tot 50% ervaart problemen met prikkelverwerking”, weet An.

Toen haar zoon tot die groep van hoogsensitieve mensen bleek te behoren, ging ze aan de slag met de ontwikkeling van prikkelarme kledij. En daarbij ging ze niet over één nacht ijs: “De kledij kwam tot stand in samenspraak met psychologen, autismecoaches, pedagogen en hoogsensitiviteitsexperten”, vertelt An. Onder de merknaam SAM - of voluit Sensory And More - brengt ze die kleding op de markt.

Van de VS tot Australië

Het bleef niet bij kledij voor kinderen: SAM heeft ondertussen volledige outfits voor kinderen, tieners én volwassenen in haar gamma. Het merk biedt ook bijpassende accessoires zoals bijt- en friemelelementen en verzwaring aan. “Deze helpen om de prikkelbalans in evenwicht te houden”, licht An toe.

Het zwaartepunt van de verkoop van SAM ligt in België, Nederland en Frankrijk, maar ook verder in het buitenland is er meer dan interesse in de prikkelarme kledij. “We verkopen onze items ook al via 7 Europese webshops. Zelfs in de VS en Australië zijn er webwinkels die SAM in hun aanbod hebben opgenomen”, laat de oprichtster optekenen.

Publiek investeert mee

De volgende stappen voor SAM? “We willen een administratieve medewerker inzetten om onze klantgerichtheid en ons advies te garanderen”, aldus An. “Daarnaast staan er ook investeringen in onze nieuwe collectie en digitale marketing op de agenda.”

Een medewerker, voorraad, marketing… Dat kost natuurlijk allemaal geld. En dat geld wil SAM niet alleen bij de klassieke geldschieter – de bank – ophalen: “We hebben een crowdlendingcampagne gelanceerd bij WinWinner”, doet An uit de doeken.

Bij zo’n campagne kunnen fans van het SAM-verhaal er mee in investeren via een lening: “Met het geld kunnen wij sneller naar de volgende groeifase en wij bieden de investeerders een interessant rendement op het geleende geld aan. Een win-win dus”, aldus An.

De WinWinner-campagne van SAM behaalde zonet het minimale doelbedrag: “Nu we die €50.000 voorbijgegaan zijn, is de campagne al geslaagd”, legt An uit. Maar de campagne is niet ten einde: er kan nog geïnvesteerd worden tot SAM de kaap van €100.000 bereikt.

Alle info over de crowdlendingcampagne van SAM vind je op de site van WinWinner.

an.luyten@samsensoryclothing.com

SAM brengt prikkelarme kledij en accessoires voor kinderen, tieners en volwassenen op de markt. De items worden vooral verkocht in België en Nederland, maar er zijn ook al Europese, Amerikaanse en Australische webshops die SAM in hun gamma hebben opgenomen.

SAM

SAM

SAM

Deel dit artikel