MRFG uit Herentals vaart een zeer sterke koers. Van productieatelier uitbreiding tot een verrassend nieuwe 2019 collectie.

Marylise & Rembo Fashion Group (MRFG), het gerenommeerde Belgische familiebedrijf achter de bruidsmodemerken Marylise & Rembo Styling, lijkt een vaste waarde te worden tijdens de Barcelona Bridal Fashion Week.

Reeds het derde jaar op rij mag dit Belgische modehuis zich meten met het kruim van de bruidsmode branche.

Naar goede gewoonte start de Barcelona Bridal Fashion Week met de befaamde fashion shows waarop enkel een select aantal topmerken hun nieuwe collectie mogen showen. Zij bepalen de trends van het nieuwe bruidsseizoen.

Ook dit jaar wordt er vanuit de internationale fashion scene weer reikhalzend uitgekeken naar de telkens verrassende en vernieuwende show van Marylise & Rembo Styling.

MRFG zal opnieuw menige bruid versteld doen staan van hun prachtige bruidsjurken en originele accessoires waaronder nu ook een eigen MRFG juwelenlijn. Naast nog tal van andere nieuwigheden blijft Rembo Styling de gedurfde 'easy flow' tendens aanhouden terwijl Marylise volop voor tijdloze puurheid gaat.

MRFG fashion show 2019

'De bijzonderheden over de nieuwe MRFG collecties laten we nog even in het midden', zegt Chiara De Vlieger, junior CEO van MRFG.  'De naam van de MRFG catwalk show 2019 kan al wel een tipje van de sluier oplichten met name "Cosmic Love".

De passie, pure emotie en creativiteit spatten er af. Visueel zal de 'cosmic love' neerstrijken met o.a. neon, sterrenprints en grafische uitsnijdingen. Kortom, bij de nieuwe collecties ligt er een sterke focus op durf en vernieuwing. Gedetailleerde informatie en beeldmateriaal volgen na de fashion show.

De MRFG 'drive'

Verschillende factoren zorgen ervoor dat MRFG een zeer sterke koers vaart en reeds geruime tijd in het oog wordt gehouden door de internationale fashion scene. Met een jong, creatief en zeer gedreven team, voortreffelijke (gast)designers en een productieatelier waar de meest magnifieke materialen handmatig en met veel kennis & liefde worden omgetoverd tot absolute pareltjes, beschikt het bedrijf over alle troeven om zich naast de wereldtop te plaatsen.

Door zich tevens te laten omringen door een zeer geconnecteerd netwerk van fotografen, wedding planners, cateraars, grafische designers, stylisten e.a., kortom mensen die dagelijks dichtbij de leefwereld van de bruid staan, worden er frequent moodboards en informatie uitgewisseld.

Dit werkt versterkend en inspirerend. Verder is ook de interactie op sociale media met bruiden wereldwijd een erg belangrijke factor die hen in staat stelt om voeling te krijgen met wat er leeft.

Hierdoor zijn zowel Marylise als Rembo Styling twee bruidsmerken die qua looks, verfijndheid en ambacht, tegemoet kunnen komen aan de behoeften van een grote groep bruiden.

MRFG is niet voor niets genomineerd door Flanders DC als "Fashion Brand of The Year" in 2017.

Zo vervolgt Chiara De Vlieger, junior CEO van MRFG: "Dit is een erkenning voor ons uniek Belgisch vakmanschap maar ook voor onze niche sector. Lange tijd werd bruidsmode niet als mode beschouwd binnen de fashion sector. Deze nominatie beschouwen we dus als een beloning voor het harde werk van de afgelopen jaren."

Uitbreiding productieatelier & versterking bij 4e generatie

Het productieatelier van MRFG in Portugal wordt momenteel stevig uitgebouwd met 1.000 m2, een verdubbeling van de huidige productiesite. Zo vertelt Chiara De Vlieger, junior CEO van MRFG: "Wij doen alles van A tot Z: van ontwerp over marketing en productie tot logistiek.

In West-Europa zijn wij op ons niveau het enige bruidsmodehuis dat dit doet. Door het overweldigende succes van de laatste collecties groeien we sneller dan gepland, en de productie opdrijven doe je niet zomaar. Om dit op te vangen werken wij op verschillende pistes.

Naast de uitbreiding van het productieatelier werd de productie gedurende vier maanden maximaal opgedreven en werd er tevens samengewerkt met diverse coutureateliers in de regio.

Tegen eind 2018 zal de bouw rond zijn en zullen we terug volledig 'up & running' zijn en kort op de bal kunnen spelen." Sinds kort wordt de productie geleid door Cedric De Vlieger, de broer van Chiara.

In september 2017 stapte hij mee in het familiebedrijf als productiemanager en vertegenwoordigt hij samen met Chiara de 4de generatie van MRFG. Met een masterdiploma TEW en internationale ervaring bij een toonaangevend consultancybedrijf is hij gewapend om samen met zijn zus stapsgewijs het roer over te nemen van het bedrijf. Zo vervolgt Werner De Vlieger, CEO van MRFG: "Onze klanten mogen op beide oren slapen: met dit duo is de toekomst van MRFG verzekerd."

Barcelona Bridal Fashion Week 2018

De 28e editie van deze 'prêt-a-couture' fashion shows vindt plaats van 23 tot 27 april in de Fira Barcelona (Montjuïc) in het historische centrum van Barcelona.

Tijdens deze week showen top designers en gerenommeerde bruidsmodemerken hun 2019 collecties. In 2016 en 2017 zorgde MRFG al twee keer voor een Belgische primeur. Dit jaar zijn ze opnieuw het enige Belgische bruidsmodehuis dat aanwezig zal zijn.

Voor de fashion show en de bruidsmodebeurs, die voor alle bruidsmerken toegankelijk is, zal MRFG de internationale klanten voor de eerste keer in een eigen private showroom in Barcelona ontvangen.

Op die manier kunnen ze hun klantencontacten nog meer personaliseren en de kwaliteit van de afspraken verbeteren zodat ze zich nog beter op de internationale bruidsmodemarkt kunnen onderscheiden.  Guy Verellen / foto's : MRFG en archief NNieuws.