Het mediabureau Zoekhelden sluit zich aan bij Intracto Group uit Herentals. Het Amsterdamse bureau is onder andere sterk in media-advies en -inkoop, marketing en detachering door bij klanten op kantoor advies te verstrekken.

Het bureau telt 15 experts en groeide de laatste tien jaar van search advertising agency door naar een full-service media agency.

Intracto Group bouwt continu aan de verdere ontwikkeling van een geïntegreerd full-servicebureau. Een end-to-end partner voor klanten, die hen laat excelleren in de domeinen strategie, creatie, content, marketing en technologie.

Zoekhelden: media- en marketing expertise samengebracht

Zoekhelden is van origine een bureau dat sterk is in search engine advertising. Het uitgangspunt was hierbij steeds, dat als search als basis goed staat, je verder kan inzetten op branding. Op deze manier groeide het bureau de laatste jaren fors in teamleden en in klantenportfolio.

Marcel van Huis, mede-oprichter Zoekhelden: "Wat ons aantrekkelijk maakt voor Intracto Group? Als bureau kijken we altijd verder dan naar de P van promotie. Primair staat steeds onze gedrevenheid om de doelstellingen van onze klanten te realiseren en dat vanuit een doordacht marketingplan met geïntegreerde mediaplannen.

Wat ons dan weer aantrok in Intracto Group? De waarde die we beide geven aan de kwaliteiten van onze teamleden. Ook wij bouwden onze organisatie om de mensen heen.

Waarbij competenties boven functies gaan. Daarnaast streven ook wij naar tevreden klanten op basis van inhoudelijke prestaties, niet naar een waardering op basis van de meeste awards. Daarom sprak de visie van Intracto Group ons enorm aan: we willen niet zo nodig de knapste van de klas zijn, wél de slimste."

Marc Arnold, mede-oprichter Zoekhelden: "We vinden het geweldig dat we onze klanten nu een nóg breder aanbod aan services kunnen aanbieden. Die vraag kwam meer en meer op bij onze klanten.

Maar ook het feit dat wij nu in één klap een veelvoud aan experts hebben die campagnes kunnen opzetten en optimaliseren is voor ons een hele belangrijke winst. Nu hoeven we geen "nee" meer te zeggen.

Zal ik daarnaast nog een goed bewaard geheim meegeven? We stonden met Zoekhelden op het punt om ons te rebranden naar Mediahelden. Die benaming dekt veel beter de lading van wie we vandaag zijn en wat we vandaag doen. Die plannen gaan voor nu in de koelkast, maar het toont wel meteen aan waar onze horizon ligt."

Evolutie naar een hybride samenwerking met klanten

Pieter Janssens, CEO Intracto Group: : "Zoekhelden is een agency dat de afgelopen jaren continu heeft ingezet op verdere groei. Komende vanuit de sterkte van één expertise zijn ze sterk gegroeid.

De laatste stap, die Zoekhelden nam is bijvoorbeeld hun inzet op detachering. Het is ons geloof, dat dat de komende jaren steeds belangrijker zal worden. Als bureau wil je adviseren en ontzorgen. En hoe dichter bij je klant, hoe beter je dit kan.

Diepgaande partnerships vragen om een partnership op maat en daarom zullen hybride samenwerkingsvormen in de toekomst steeds belangrijker worden.

Daarnaast zet Zoekhelden niet enkel in op online resultaat. Ze zijn ook ongelooflijk sterk in impactvolle mediaplannen voor bijvoorbeeld radio en televisie. Een heel kwalitatieve aanvulling op onze reeds aanwezige competenties die onze positionering als full-service agency alleen maar verder benadrukt."

Onafhankelijk media-advies vanuit Amsterdam

Brian Hirman, Director Corporate Development/M&A Intracto Group: "Met Zoekhelden hebben we de puzzel compleet als het gaat om het daadwerkelijk kunnen bieden van geïntegreerde off- en online media-advies en executie.

Wat ons bijzonder aanspreekt in Zoekhelden is de transparante en open manier van advisering, welke volledig onafhankelijk is van het mediabudget van de klant. Door deze werkwijze zijn klanten verzekerd van een optimaal en eerlijk media-advies.

Zoekhelden zal vanuit campus Amsterdam opereren en samen met Orangedotcom en Booming transformeren naar een sterk geïntegreerd media en online marketingteam.

Tevens zal het Zoekhelden managementteam een actieve rol spelen in het verder ontwikkelen van off- of online media-adviesdiensten binnen de andere campussen in Nederland en België."