Vanaf zaterdag 12 december tot en met maandag 4 januari kunnen alle inwoners van Balen in Mol hun eindejaarsinkopen doen zonder naar een parkeerplaatsje te zoeken. Een treinrit heen en terug naar het handelscentrum van Mol kost in die periode voor shoppers uit Balen slechts 1 euro.

Er geldt slechts één voorwaarde voor een vrijwel volledige terugbetaling van je treinticket. Je voegt een foto of scan van je treinbiljet en een kassaticket van een Molse handelszaak toe aan een online formulier op www.gemeentemol.be.

Een andere optie is een snel bezoekje aan de infobalie in 't Getouw of de dienst toerisme. Tegen eind januari staat het geld op je rekening.

Eerder dit jaar lanceerden ze in samenwerking met De Lijn al de Centrum Express voor de inwoners uit onze gehuchten, de Shopping Express mikt op inwoners uit buurgemeente Balen.

Met de trein naar Mol

Vanuit Balen duurt een treinrit naar Mol slechts 5 minuten. Een standaard treinticket heen en terug kost 4 euro. Elk jaar zien we dat heel wat inwoners uit Balen naar Mol komen voor hun eindejaarsinkopen. De afwisseling van bekende ketens met unieke boetieks en zelfstandige winkels, maakt het Centrum uiterst aantrekkelijk voor cadeautjesjagers.

Om het de buren nog gemakkelijker te maken, stimuleren ze in de eindejaarsperiode het gebruik van de trein als vervoermiddel. Je hoeft nergens aan te schuiven op de invalswegen, je hoeft geen parkeerplaatsje te zoeken,...

Bovendien rijdt er elk uur een trein in beide richtingen. Des te meer mensen de Shopping Express gebruiken, des te gemakkelijker wordt het voor iedereen om snel een parkeerplaats te vinden.

Wanneer je in het station van Mol uitstapt, sta je meteen aan het begin van de winkelstraat. Bovendien kan je na het shoppen gerust nog even genieten van een restaurant of cafeetje, want je rijdt veilig met de trein naar huis.

Lancering van de 'Shopping Express'

Onder de naam Shopping Express lanceren ze dit eindejaar een unieke promotieactie voor de trein. Alle treinreizigers die tussen 12 december en 4 januari vanuit Balen met de trein naar Mol komen én die dag een aankoop doen in een handelszaak van het Centrum, krijgen drie euro van hun treinticket terugbetaald. Op deze manier betalen Balenaars zelf slechts 1 euro voor de heen- en terugreis met de trein.

Hoe terugbetaling vragen?

Terugbetaling is heel eenvoudig:

ü Na je thuiskomst vul je op www.gemeentemol.be een e-formulier in met je bankrekeningnummer. Je maakt een scan of foto van je treinbiljet en kassaticket uit één van de winkels met zichtbare data.

ü Je komt tijdens de openingsuren langs op de dienst toerisme (Markt 1a) of de infobalie in 't Getouw (Molenhoekstraat 2). Je neemt je treinticket en een kassaticket van een handelszaak mee. Ter plaatse wordt dit gekopieerd en je bankrekeningnummer genoteerd.

In beide gevallen mag je in de loop van januari de storting verwachten. Elke treinreiziger krijgt maximum één ticket per week terugbetaald.