Mol gehuldigd als gouden VIP2024-gemeente na 3 geslaagde uitdagingen
Donderdag ontving Mol het gouden VIP2024-label in de Velodroom van Heusden-Zolder. De VIP-campagne, voluit de ‘Vlamingen in Parijs’-campagne, was een initiatief van Sport Vlaanderen om iedereen warm te maken voor de Olympische Spelen deze zomer. Daarvoor wilden ze iedereen in beweging brengen - letterlijk en figuurlijk.
De campagne bestond uit 3 uitdagingen die onze gemeente allemaal tot een goed einde bracht. Daarvoor werden we beloond met een gouden label én bijhorende award!
Sport Vlaanderen daagde uit om te scoren in 3 categorieën:
· Organiseer een jeugdolympiade: 25 jongeren leefden zich uit tijdens de Grabbelpas in de paasvakantie.
· Maak veel reclame. · Verzin een belevingsevenement of -challenge in thema en zet aan tot bewegen: de medewerkers van jeugd en sport lieten zich helemaal gaan met : - de olympische Container Challenge VIP2024; een olympische Buitenspeeldag; de 10.000 stappen-clash ‘Elke stap telt’: we stappen naar Parijs; olympische uitdagingen op onze sport- en speelterreintjes.
Hierbij stond de olympische gedachte altijd voorop: deelnemen of proberen is belangrijker dan winnen.