Binnen enkele dagen is het zover: op zaterdag 11 augustus opent de volledig vernieuwde ALDI in Mol feestelijk de deuren. De klant kan rekenen op een volledig vernieuwde winkel waar het aangenamer winkelen is en er meer nadruk ligt op verse producten zoals brood, groenten en fruit. De typische ALDI-formule met z'n lage prijzen blijft behouden.

ALDI heeft voor z'n klanten in Mol een aangename verrassing in petto. De winkel aan de Turnhoutsebaan wordt deze week omgebouwd naar het allernieuwste ALDI-winkelconcept.

Op vraag van de klant

De veranderingen zijn duidelijk zichtbaar: een uitgebreide broodafdeling, een heuse versmarkt met topkwaliteit groenten en fruit, een nieuwe winkelindeling, nieuw meubilair, heldere ledverlichting, ... Sommige klanten zullen even naar de prijskaartjes moeten kijken om er zeker van te zijn dat ze nog bij ALDI aan het winkelen zijn.

'Om tot ons nieuwe winkelconcept te komen, hebben we onze klanten de vraag gesteld: hoe ziet uw ideale ALDI er in de toekomst uit', zegt Frank Vissers, Managing Director van de regionale hoofdzetel ALDI Rijkevorsel. 'Op basis van die antwoorden werd de winkelinrichting herdacht.'

Nadruk op vers

Wat meteen opvalt is de grotere nadruk op vers en convenience (slaatjes, sappen en bereide gerechten). ALDI is fier om zijn dagverse groenten en fruit in een heuse 'versmarkt' te presenteren. Smaakvolle houten meubelen laten de kwalitatieve producten helemaal tot hun recht komen, en dit op vrijstaande eilanden in de winkel.

Ook de broodafdeling is fors uitgebreid en bevindt zich voortaan vlak bij de ingang van de winkel. Gloednieuwe bakovens zullen meerdere malen per dag een uitgebreid assortiment broodjes en koeken afbakken.

Het aantal artikelen in de vernieuwde ALDI-winkels wordt niet uitgebreid, met uitzondering van een reeks verse producten.

Aangenaam winkelen

Winkelen bij ALDI wordt comfortabeler en nog eenvoudiger. De winkelindeling volgt het dagritme van de klant. Starten doet hij bij de brood- en ontbijtafdeling, vervolgens gaat hij naar de versmarkt, dan naar de dranken enzovoort. Pagina 2 van 3

Grote pancartes en fotopanelen zorgen ervoor dat de klant geen gps nodig heeft in de winkel.

Ook voor de winkelmedewerkers van ALDI Mol is het nieuwe concept een stap vooruit. De nieuwe winkelmeubels laten toe om nog comfortabeler en ergonomischer te werken.

Trouw aan formule

'Wat zeker niet verandert is de succesvolle formule van ALDI: hoogkwalitatieve producten aanbieden voor een ALDI-prijs. Een prijsverhoging komt er zeker niet', zegt Annelies Janssens, Manager Verkoop van ALDI Rijkevorsel.

Eigen merken blijven de hoofdmoot van de winkel en worden aangevuld met de meest populaire A-merken. Ook de typische ALDI-efficiëntie, zoals artikelen die gepresenteerd worden op een pallet, blijft behouden. Dankzij deze aanpak kunnen ALDI-klanten voordelig winkelen.

Grootschalige modernisering

De ombouw van de winkel in Mol maakt deel uit van een grotere restyling, de grootste ooit voor ALDI. Daarbij worden het komende anderhalf jaar alle 450 Belgische ALDI-winkels omgevormd naar het nieuwe winkelconcept. In 2018 alleen al gaat het om 167 winkels. De keten is hiermee gewapend voor de toekomst.

Voor de volledige moderniseringsoperatie, de grootste investering ooit voor ALDI België, trekt de groep 350 miljoen euro uit. Een deel daarvan gaat naar de aanwerving van 450 extra winkelmedewerkers.

Foto's van de nieuwe winkel vindt u op https://we.tl/1OzAiDmThB

Een video van de nieuwe winkel vindt u op https://we.tl/vq46aWUFue