Opnieuw treinellende voor de treinreizigers tussen Herentals en Brussel. De NMBS liet maandagmorgen gewoon een 150-tal reizigers in de kou staan. Het lijkt er sterk op dat de verantwoordelijken van de NMBS de Herentalse burgemeester Jan Peeters een lesje willen leren. Die liet eerder al aan de verantwoordelijken van de NMBS weten dat hij deze week niet naar het openingsfeest van het vernieuwde Centraal Station in Antwerpen komt. Treinreiziger Johan Temmerman: "Vanmorgen was het weer koekenbak in het station van Herentals.De trein met vertrek om 06.17 u richting Antwerpen was mooi op tijd maar blijkbaar had de trein van Turnhout wat vertraging. Wat is er nu zo speciaal gebeurd? Wel...de trein richting Antwerpen is mooi op tijd vertrokken maar alle collega's treinreizigers, ik schat zo'n 150 personen, die vanuit Turnhout - Tielen richting Antwerpen -Brussel moeten zagen hun verbinding mooi aan hun neus voorbijgaan. Aangezien ik in Herentals op de trein stap vroeg ik de treinbegeleider, die de ticketcontrole even voorbij Herentals uitvoerde, of hij de aansluiting met de trein van Turnhout niet moest verzekeren. Zijn antwoord : "Men heeft mij niets gezegd dus vertrek ik op mijn normaal vertrekuur".OK, die man heeft misschien gewoon zijn werk gedaan en ligt de fout bij de de hogere echelons. Maar dit is weer eens het bewijs dat er bij de NMBS geen enkel, maar dan ook GEEN ENKEL initiatief genomen wordt door het personeel. Achteraf heb ik op het werk, van verscheidene collega's, vernomen dat er heel wat gefrustreerde mensen het Herentalse stationpersoneel, bij wijze van spreken, zouden kunnen "kapotmaken". Er zijn dus weer verscheidene klachtbrieven naar de ombudsdienst van de NMBS vertrokken. En terecht natuurlijk. Konden ze deze trein van 06.17 u niet enkele minuten laten wachten? De communicatie bij de NMBS loopt voor 100% verkeerd. Ik zou het anders stellen. Er is geen enkele communicatie. Hoe is dit mogelijk in de huidige "moderne" tijd? Ook de plaatsen op de trein van Antwerpen richting Herentals van 16.29 u te Lier zijn te beperkt. Indien deze situatie zo blijft duren ben ik van plan om dit te melden aan televisiestations. Ze kunnen dan zelf de situatie ter plaatse komen vastleggen te Lier.Een drietal weken geleden heb ik het personeel van het station van Herentals verwittigd dat deze situatie zich zou stellen in september. Conclusie, de reacties: het NMBS-personeel blijft altijd onverschillig. Het ligt, indien er iets verkeerd gaat, ALTIJD aan ANDEREN en zij... ja zij kunnen er NOOIT ECHT IETS aan doen," aldus treinreiziger Johan Temmerman uit Herentals.