Vanaf maandag 30 maart start de bibliotheek Nijlen met een beperkte uitleendienst met afhaalpunt. Hierbij kan je onder bepaalde voorwaarden per mail boeken en dvd's aanvragen.

De medewerkers stellen je pakket samen en je haalt je materialen af op een stipt afhaalmoment. Voor een vlot verloop én om de veiligheid en deze van onze bibliotheekmedewerkers te garanderen, is het wel nodig om de voorwaarden en de werkwijze strikt te volgen.

Je kan hieronder eerst de voorwaarden lezen en vervolgens de werkwijze.

Voorwaarden

· Om materialen te kunnen bestellen, moet je al lid zijn van onze bibliotheek. Er worden momenteel geen nieuwe lidmaatschappen aangemaakt.

· Je kan uitsluitend per mail een aanvraag doen (bibliotheek@nijlen.be). Gelieve hiervoor niet te telefoneren.

· Je mag per kaart maximaal 10 boeken (5 per categorie, zoals gewoonlijk) lenen en 5 dvd's. Om praktische redenen kunnen we geen tijdschriften of cd's aanbieden.

· Als je pakket klaar is, ontvang je van ons een mail. Op deze mail geven we je een concreet afhaalmoment door en leggen we de veiligheidsprocedure uit. LEES DEZE MAIL AANDACHTIG!

· Kom steeds alleen naar de bib en volg strikt de maatregelen rond handhygiëne, social distancing en privacy.

· Je kan de pakketten van verschillende gezinsleden tegelijk ophalen. Hiervoor is het wel nodig dat je de gegevens en het lijstje van alle gezinsleden noteert in één en dezelfde mail.

· De mogelijke afhaalmomenten zijn op:

maandag van 9u tot 12u

woensdag van 9u tot 12u

vrijdag van 9u tot 12u

Bij je aanvraag kan je twee of drie mogelijke afhaalmomenten opgeven. (enkel de dagen, niet het uur)

Werkwijze voor een vlotte afhandeling

Check eerst altijd in de catalogus of de boeken of dvd's die je wil bestellen beschikbaar zijn (=aanwezig in de bib).

Klik naast het gevonden materiaal op 'Waar staat het?'Het tabblad 'beschikbaarheid' opent. Het materiaal is ofwel 'uitgeleend', ofwel 'aanwezig in de bib'. Alleen de aanwezige materialen kunnen aangevraagd worden.

Geef bij je aanvraag de volgende gegevens door:  Naam en voornaam lid

Rijksregisternummer of nummer van je lidkaart - je verlanglijstje met de volgende gegevens:
type (boek/dvd/luisterboek/dwarsligger/daisyboek/strip)
Titel (correct en volledig – bij strips ook zeker de naam van de reeks!)
Auteur
Plaats in de bib
In de catalogus vind je op het tabblad 'beschikbaarheid' aan de rechterkant de 'plaats in de bib'. Alle gegevens daaronder noteer je zorgvuldig in je mail.

Gaat het om een klaarstaande reservatie waarvoor je al een automatische mail ontving? Noteer dat dan zeker ook erbij.

4. minimum twee voorkeuren voor het afhaalmoment – je kan alleen twee dagen doorgeven; het uur bepalen wij zelf volgens beschikbaarheid.

maandagvoormiddag/woensdagvoormiddag/vrijdagvoormiddag van 9u tot 12u

Wil je aanvragen doen voor verschillende gezinsleden? Zet de bovenstaande gegevens van alle gezinsleden in één en dezelfde mail, dan krijg je één afhaalmoment toegewezen.

3. Met deze info gaan de aanwezige bibliotheekmedewerkers aan de slag. Ze verzamelen de materialen en zetten ze alvast op je kaart. Je ontvangt een mail met het exacte afhaalmoment waarop je je bestelling kan afhalen. Voor dit moment houden we rekening met je doorgegeven voorkeuren, maar we zijn ook afhankelijk van het aantal aanvragen en de beschikbaarheid van onze medewerkers. Wij vragen je dan ook om je begrip.

Op vraag van het bibliotheekpersoneel

Gelieve dit afhaalmoment te respecteren. Pakketten die niet op het afhaalmoment zijn afgehaald, worden geannuleerd.

De mail zal ook cruciale informatie over de afhaalprocedure bevatten. Lees deze aandachtig en houd je strikt aan deze maatregelen!

We begrijpen dat de voorwaarden en werkwijze van dit afhaalpunt vrij streng zijn, maar het blijft ook voor ons een uitzonderlijke situatie waarvoor wij in uitzonderlijke omstandigheden een oplossing hebben gezocht.

We hopen op jullie begrip en burgerzin en zien uit naar het ogenblik dat we jullie weer op de vertrouwde manier in de bib mogen ontvangen, gezond en wel!.