Nu ook een app voor patiëntenportaal, mijn.ziekenhuisgeel.be
Sinds kort kunnen alle patiënten van Ziekenhuis Geel hun medische gegevens in patiëntenportaal mijn.ziekenhuisgeel.be ook bekijken via een app.
Dankzij HiX Patiënt hebben patiënten de meest actuele informatie over hun zorgtraject altijd en overal bij de hand. Snel, veilig én eenvoudig.
Online patiëntendossier in één app
De HiX Patiënt app centraliseert alle medische informatie op één plek via een directe verbinding met het patiëntenportaal, mijn.ziekenhuisgeel.be. Dit zorgt ervoor dat patiënten altijd en overal toegang hebben tot hun persoonlijk patiëntendossier. Als de patiënt bekend is bij meerdere zorginstellingen, maakt de app het ook mogelijk om meerdere patiëntenportalen toe te voegen en deze overzichtelijk weer te geven.
Interessante functionaliteiten
Naast het raadplegen van medische gegevens biedt de app extra functies die het zorgtraject ondersteunen:
• Afspraken maken en bekijken: Plan eenvoudig consultaties en bekijk geplande afspraken.
• Voorbereiding op ziekenhuisbezoek: Ontvang relevante informatie en documenten voorafgaand aan een bezoek.
• Uitslagen inzien: Bekijk laboratoriumresultaten en medische verslagen zodra deze beschikbaar zijn.
Digitale innovatie voor betere zorg
Met de invoering van de HiX Patiënt app zet Ziekenhuis Geel een belangrijke stap in de digitalisering van de zorg.
Walter Claessens, Directeur Zorg van Ziekenhuis Geel, legt uit: “We bieden patiënten een gebruiksvriendelijke manier om hun medische gegevens te raadplegen en hun zorgtraject beter te beheren. Dit past binnen onze visie om kwalitatieve en toegankelijke zorg te garanderen. Zo wordt ook de betrokkenheid van de patiënt bij hun gezondheid vergroot en wordt de communicatie met de zorgverlener efficiënter.”
De HiX Patiënt app is beschikbaar voor zowel Android als iOS en kan eenvoudig gedownload worden via de App Store en Google Play.'