Intracto Group uit Herentals gaat verder onder de nieuwe merknaam iO. Onder deze vlag, die symbool staat voor 'infinite opportunities', zet de organisatie een belangrijke volgende stap in haar groeiverhaal, trouw aan haar ambitie: talent samenbrengen om klanten end-to-end te helpen in hun communicatie en digitale transformatie.

Hiermee biedt iO een antwoord op de nood van de markt: één kwalitatieve, full-service partner voor de lange termijn.

In een opmerkelijk groeitraject bracht Intracto Group – nu iO – de laatste jaren meer dan 25 sterke bureaus samen, die met gebundelde kracht de communicatie en digitale transformatie van hun klanten naar een hoger niveau tillen.

Met meer dan 1.500 digital-first specialisten in strategie, creatie, content, marketing en technologie aan boord, helpt iO zowel nationale als internationale merken als Audi, Brussels Airport, Eneco en Sodexo.

Het nieuwe merk iO is een logische volgende stap in de missie om één bedrijf te bouwen. Een proces waar achter de schermen al geruime tijd aan wordt gewerkt. "Consumenten – zoals wij allemaal – eisen vandaag een naadloze, geïntegreerde digitale koopervaring, over alle kanalen heen", zegt Pieter Janssens, CEO iO.

"De full-service, end-to-end dienstverlening van iO helpt onze klanten om op hun beurt hun klanten de beste mogelijke service te bieden."

"Met een versnipperd palet aan uitvoerende partners kom je er vandaag niet meer. Daarom richten we iO in als een complete, meedenkende digitale partner voor de lange termijn. De nieuwe naam is de kers op een taart, die we al enkele jaren zorgvuldig op smaak brengen."

Complete dienstverlening vraagt enerzijds om schaal, anderzijds om een extreme focus op talent.

Daarom brengt iO dat talent samen op campussen in België en Nederland, die ingericht zijn als bruisende en inspirerende werk-, ontzorgings- en ontmoetingsplekken.

"Elke campus heeft alle noodzakelijke expertise onder één dak. Zo verenigt iO de wendbare agency-cultuur met een enorme slagkracht, diepgaande specialisaties en lokale verankering."

Het komende jaar nemen alle merken die onder de vlag van iO varen de nieuwe identiteit over.

"Geen harde switch, maar een geleidelijke overgang van elk merk. De dienstverlening blijft dezelfde en wordt alleen maar completer, terwijl iO meegroeit met de verwachtingen van en veranderingen in de markt."