Restaurant De Wingerd en Mi! Streetfood Catering slaan de handen in elkaar om een uniek take-away- en deliveryconcept te lanceren: de Streetfood Experience.

Tijdens 2 weekends gaat creatieve chef Pieter van De Wingerd Aziatisch geïnspireerde streetfoodgerechten bereiden. Het concept loopt succesvol : het eerste weekend is uitverkocht.

"Een gewone take-away organiseren was voor ons restaurant niet ideaal", zegt Jolien Laenen, maître-zaakvoerder van restaurant De Wingerd aan Vispluk in Vorselaar.

"Ons restaurant heeft vlak voor de covidcrisis een verschuiving gemaakt van brasserie naar gastronomisch restaurant. Hierdoor zijn de gerechten van onze huidige kaart te moeilijk om kwalitatief in een box te steken."

Het restaurant kreeg na de veranderende koers snel een verwijzing in Gault-Milliau (13,5/10). Dat leverde ook nieuwe klanten op uit de bedrijfswereld, maar ook onze trouwe klanten bleven bestellen.

Chef Pieter Coomans en Stenn Mi! Streetfood zijn naast collega's ook vrienden voor het leven.

"Waarom niet iets samen doen, want als ondernemer wil je altijd in beweging blijven. De insteek van een chef die zich buigt over streetfood leek een goed uitgangspunt.

Het thema van de eerste Experience is Azië. Klanten kunnen een grote of een kleine box bestellen. Hierin zitten verschillende componenten: zowel gerechtjes als garnituren. 

Daarnaast hebben we de box ook met mooi papier ingepakt, met enkele verrassingen. En Unitrips, het reisagentschap van Sjobbe Schellens met specialisatie in Azië, zorgt voor een Aziatisch getinte playlist."

En Pieter stopt zelf nog een extra verrassing in de box. "Ha, zijn Pietje Pikant mag niet ontbreken. Dat is een huisgemaakte sambal, uit eigen keuken."