Mondelēz International kondigt de benoeming aan van Pim Cavyn als Plant Director Snacks bij de fabriek in Herentals en Kevin Van Hoof als Sales Director Snacking België.

Pim Cavyn komt aan het hoofd te staan van een van de grootste koekjesfabrieken in Europa, met een jaarlijkse productie van 68.000 ton koekjes, en van de Milka chocoladefabriek, waar jaarlijks 26.000 ton chocolade geproduceerd voor o.a. de Milka-paaseitjes en LEO.

Kevin Van Hoof, huidig Managing Director Meals in Frankrijk en Benelux, zal binnen zijn nieuwe functie verder invulling geven aan de groeiambitie van de snacking divisie van Mondelēz International in België. Vanaf 1 juni 2018 gaan beide heren aan de slag in deze nieuwe functies.

Pim Cavyn trad in 2004 in dienst als Supply Chain Manager bij LU Benelux. Pim vervulde de afgelopen 14 jaar verschillende leidinggevende functies, ondermeer als Plant Director Biscuits in het Franse Granville en als Customer Service & Logistics Director voor de Benelux organisatie.

In 2015 maakte Pim de overstap naar Sales, waar hij de voorbije jaren de rol van Customer Director Snacking Belgium opnam. Gekend voor een inspirerende leiderschapsstijl, brengt hij een schat aan ervaring uit manufacturing, customer service, logistiek en sales mee naar de koekjes- en chocoladefabriek in Herentals.

Herentals een iconische site

Pim Cavyn kijkt deze nieuwe professionele uitdaging vol vertrouwen tegemoet: "Herentals is een iconische site. Ik voel me vereerd dat ik deze fabriek, gedreven door onze mensen en ondersteund door robuuste processen, verder kan helpen ontwikkelen naar een hogere performantie.

Als snackingbedrijf streven wij ernaar de consument met onze producten kleine geluksmomentjes aan te bieden. En waar kan je meer concreet bijdragen tot dit streven dan bij een van de grootste Europese koekjesfabrieken, hier bij ons in Herentals? Ik wil mijn voorganger, Paul Meuwes, ook uitdrukkelijk bedanken voor het prachtige werk dat hij de voorbije jaren heeft opgebouwd."

Kevin Van Hoof is al meer dan tien jaar actief bij Mondelēz International – hij ging in 2007 aan de slag bij Cadbury, waar hij diverse financiële rollen uitoefende en telkens grotere teams aanstuurde. De voorbije jaren vervulde Kevin verschillende merkoverkoepelende managementfuncties binnen Frankrijk en de Benelux.

Kevin Van Hoof reageert enthousiast op de nieuwe uitdaging: "We leven in zeer boeiende tijden. We zien veranderingen in onze voedingsgewoontes en een verschuiving richting een digitale wereld met een groter wordende invloed van sociale media.

De retailsector is zichzelf aan het heruitvinden door in te zetten op beleving, convenience en e-commerce. Ik kijk er alvast naar uit om samen met mijn team deze trends verder te kunnen ombuigen naar groei-opportuniteiten voor onze klanten en Mondelēz International."

Jan Willem Balk, Managing Director bij Mondelēz International Benelux, is ervan overtuigd dat Kevin Van Hoof de geknipte man is voor de job: "Onder het leiderschap van Kevin is er in de Meals-divisie een sterk business momentum gerealiseerd, binnen een uitdagende context.

Hij geeft blijk van een sterke wil, combineert financiële inzichten met een duidelijk begrip van markttendensen en slaagt erin de groei van zowel zijn medewerkers als van de business te stimuleren.

Als Sales Director Snacking België zal Kevin mee de strategische bakens uitzetten van onze verschillende snackmerken (LU, Côte d'Or, Milka, OREO, TUC) voor de komende jaren in België."

Vanaf 1 juni 2018 gaat Pim Cavyn aan de slag als Plant Director Snacks in Herentals. Hij volgt Paul Meuwes op, die zijn carrière een nieuwe wending zal geven. Kevin Van Hoof neemt de verantwoordelijkheden van Pim Cavyn over en wordt Sales Director Snacking België. Kevin wordt op zijn beurt opgevolgd door Hafed Khadari als nieuwe Managing Director Meals in Frankrijk en de Benelux. (pp) Guy Verellen/ NNieuws.