Samen met World Vision ondersteunt het in Arendonk gevestigde bedrijf PM-International AG al 17 jaar kinderen over de hele wereld. De jaarlijkse donatie aan de hulp-, ontwikkelings- en belangenorganisatie bedraagt 1,08 miljoen euro in het komende jaar.
ls grootste bedrijfssponsor van World Vision gebruikt PM-International de donatie om 3.000 gesponsorde kinderen, hun families en gemeenschappen over de hele wereld te ondersteunen, waaronder in India, Peru en vanaf 2021 ook in Zimbabwe.
Christoph Waffenschmidt, CEO van World Vision Germany e.V., ontving de donatie tijdens een virtueel evenement: "We zijn trots en dankbaar dat PM-International ons al vele jaren actief steunt.
Met de recorddonatie van dit jaar kunnen we het leven en de ontwikkeling van veel kinderen wereldwijd positief beïnvloeden en hen een betere, gezondere en meer kansrijke toekomst bieden".
PM-International Charity ambassadeur Vicki Sorg prijst de inzet van World Vision: "Met passie en gedrevenheid helpt World Vision de meest behoeftige mensen door op een duurzame manier gebruik te maken van donaties.
De Corona-pandemie brengt de ontwikkeling van kinderen nog meer in gevaar. We zijn blij dat we samen met World Vision en dankzij de genereuze steun van onze klanten en partners kinderen en gezinnen over de hele wereld nieuwe perspectieven kunnen bieden. Want kinderen zijn de toekomst".
Steun aan ongeveer 24.000 mensen in Zimbabwe PM-International is de enige bedrijfssponsor van World Vision, die regionale ontwikkelingsprojecten in hun geheel sponsort.
Deze langlopende regionale ontwikkelingsprojecten, die ongeveer 15 jaar duren, worden uitgevoerd in samenwerking met de lokale bevolking. In 2021 neemt PM-International de sponsoring van een derde regionaal ontwikkelingsproject in het niet aan zee grenzende zuidelijk Afrikaanse land Zimbabwe over.
PM-International ondersteunt het ontwikkelingsproject in het zuidwesten van Tshitshi Madabe door meer dan 700 kinderen te sponsoren. De ontwikkelingsmaatregelen ter plaatse zullen zich richten op de toegang tot drinkwater, sanitaire voorzieningen en hygiënetrainingen. Ongeveer 24.000 mensen in de regio zullen van dit programma profiteren.
Perspectief: 10.000 gesponsorde kinderen In de afgelopen 27 jaar heeft PM-International in totaal meer dan 6 miljoen euro gedoneerd aan het goede doel. Elk verkocht FitLine product geeft kinderen "een Hour of Life".
Naarmate het bedrijf groeit, groeit ook het aantal gesponsorde kinderen. Het familiebedrijf heeft zich tot doel gesteld om het totale aantal kindersponsor-schappen te verhogen tot 10.000.
Award voor maatschappelijk verantwoord ondernemen In december ontving PM-International ook de Seldia Astra Award van de European Direct Selling Association. De prijs in de categorie "Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen" werd uitgereikt als erkenning voor de langdurige liefdadigheidsbetrokkenheid van het bedrijf.
Naast de samenwerking met World Vision droeg PM-International in 2020 ook bij met een donatiefonds van een miljoen euro om het hoofd te bieden aan de Corona-pandemie.
De gelddonaties en donaties in natura in het kader van het "PM helps"-initiatief ondersteunden mensen in nood in zwaar getroffen regio's rond het internationale hoofdkantoor van het bedrijf in Luxemburg.