Dit jaar prijkt Minnie Mouse van Disneyland® Paris prominent op de sticker van Rode Kruis-Vlaanderen.

De reden? Disneyland Paris viert dit jaar zijn 30-jarig bestaan en Disney Figuren spreken tot de verbeelding van iedereen.

Met deze magische sticker wil Rode Kruis-Vlaanderen alle Vlamingen overtuigen om de 228 lokale Rode Kruisafdelingen financieel te steunen. De jaarlijkse stickeractie start op donderdag 21 april en loopt tot donderdag 5 mei.

De prijs voor de sticker blijft ongewijzigd op 5 euro en zal in heel Vlaanderen te verkrijgen zijn op kruispunten (eindelijk terug na 2 jaar!), bij lokale handelaars, op de parkings van shopping centra & warenhuizen en uiteraard ook online.

"Inclusie en wederzijdse hulp zijn waarden die Disneyland Paris ook hoog in het vaandel draagt. Het lijkt voor ons dus een natuurlijke match met Rode Kruis-Vlaanderen om hen te helpen met hun belangrijkste fondsen-wervingsactie, de gekende stickeractie.

We zijn dan ook heel trots dat een van onze bekendste Disney Figuren dit jaar de sticker mag invullen", aldus Isabelle Willemsens, Disneyland Paris Country Director Northern Europe.

Steun de Rode Kruisvrijwilligers in jouw buurt

De opbrengsten van de stickeractie gaan integraal naar de lokale Rode Kruisafdelingen. Hiermee investeren de vrijwilligers in ambulances, interventiekledij, materiaal voor eerstehulpopleidingen, materiaal voor eerstehulp posten.

Ook in de verschillende fases van de pandemie zijn de vrijwilligers lokaal heel actief: van hulpposten in vaccinatiecentra, Eerste Hulp posten tijdens de toegelaten events, Zorgbib activiteiten, hulp in woonzorgcentra en veel meer.

Zoveel is duidelijk: als je hulpt nodig hebt, dan kan je rekenen op één van onze 13.000 Rode Kruisvrijwilligers in de lokale afdelingen, dicht in jouw buurt. Door een sticker te kopen steun je financieel jouw lokale Rode Kruisafdeling.

Opnieuw op kruispunten...en op veel meer plaatsen

Bij de vorige 2 edities van de stickerverkoop gooide de pandemie flink wat roet in het eten. Maar dit jaar zullen de vrijwilligers opnieuw op kruispunten en op parkings van shopping centra en warenhuizen heel actief aanwezig zijn.

Daarnaast wordt ook sterk ingezet op extra verkoopkanalen via de lokale handelaars want het is de ambitie van de lokale afdelingen om opnieuw aan te knopen met de resultaten van 2019.

Toen bracht de stickeractie meer dan € 3 miljoen op. Vorig jaar werden deze extra verkoopkanalen al ingezet en ook dit jaar mikken we op deze verdere verbreding.

Tenslotte zal je ook online de sticker kunnen kopen via koopdesticker.be waarbij je kan aanduiden naar welke lokale afdeling jouw bijdrage gaat.

De sticker van Rode Kruis-Vlaanderen is van donderdag 21 april tot donderdag 5 mei te koop voor 5 euro.

De opbrengst gaat integraal naar de Rode Kruisafdeling in jouw buurt.