Sinds de opstart onder Prima Food in 2013 is The Spreadmaker uitgegroeid tot een leidinggevende speler in de categorie van smeerbaar en hartig broodbeleg, en dit met een productie tot 35 ton filet américain en preparé per week.

Vandaag opereert The Spreadmaker vanuit haar nieuwe productiesite in Hulshout.
"Ons vorige pand was te beperkt geworden voor de groei die we afgelopen jaren gerealiseerd hebben. Ons productievolume is daarbij verzesvoudigd dankzij nieuwe partnerships in binnen- en buitenland, in retail, groothandel, industrie en food service," verklaart algemeen directeur Peter Aerts.

Vandaar de aanzienlijke investering in een nieuwe, ultra moderne site van 5.000 m².
"Die uitbreiding was een absolute noodzaak om onze toenemend aantal klanten snel en flexibel te blijven bevoorraden. Maar ze biedt ook meer mogelijkheden om in samenwerking met onze klanten eigen en nieuwe recepturen te kunnen ontwikkelen," aldus Peter Aerts.

Tegelijkertijd werd een naamswijziging doorgevoerd met een nieuwe bedrijfsnaam die beter aansluit bij de groeiende ambitie en activiteiten van de private label fabrikant.

In de toekomst wil The Spreadmaker zich blijven focussen op de ontwikkeling en verkoop van filet américain en preparé, met aanvulling van innovatieve verse spreads afgestemd op de nieuwe voedingstrends, zoals bijvoorbeeld groentespreads.

Deze maand behaalde The Spreadmaker naast haar definitieve erkenning ook het IFS Food certificaat op hoger niveau. "Een belangrijk en betrouwbaar signaal naar al onze tevreden klanten en toekomstige partners", besluit Peter Aerts