Data-expert JUVO uit Herentals heeft een nieuwe website. Voor het bouwen van die site klopte JUVO aan bij Axl Van Steenacker, hun vroegere stagiair.

Lodewijk Babi, managing director van JUVO, en Axl Van Steenacker, zaakvoerder Necess | Digital Climax, vertellen hoe die nieuwe vorm van samenwerken tot stand kwam.

Lodewijk Babi: "Bij JUVO gaan we er prat op dat je jonge mensen kansen moet geven. Daarom investeren we graag en veel in opleidingen en begeleiding van (nieuwe) medewerkers.

Daarnaast ontvangen we jaarlijks een tiental stagiaires van de verschillende hogescholen en universiteiten, en geven we daar zelf ook colleges. Zo kwam Axl in 2020 bij ons terecht en het klikte onmiddellijk. Zo goed zelfs dat we na zijn stage met hem in zee gingen om onze nieuwe website te bouwen.

Axl Van Steenacker: "Dat positieve gevoel was wederzijds, ik voelde me heel goed bij JUVO. Interessante jobinhoud en dito collega's. Maar mijn grote droom was en is ondernemer zijn. En dus heb ik meteen nadat ik was afgestudeerd de stap naar het ondernemerschap gezet."

Dat is niet vanzelfsprekend, vooral niet in deze tijden?

"Nee, dat klopt. Al moet ik zeggen dat ik misschien juist nu een belangrijk verschil kan maken voor mijn klanten. Mijn aanbod is tweeledig: enerzijds bouw ik SEO-geoptimaliseerde websites en anderzijds help ik bedrijven om met hun bestaande website hoger te scoren in Google en andere zoekmachines."

Lodewijk Babi: "En dat is precies wat wij voor ogen hadden voor onze nieuwe website. De keuze om met Axl in zee te gaan was daarom snel gemaakt. Want net zoals we onze medewerkers ondersteunen, geven we ook jonge ondernemers die ervoor willen gaan graag een duwtje in de rug.

We wisten natuurlijk welk vlees we in de kuip hadden. Axl kent het reilen en zeilen van JUVO, weet wat we bedoelen met Enable, Build en Optimize en communiceert vlot en transparant."

Axl Van Steenacker: "Het helpt natuurlijk als je de activiteit van je klant begrijpt. Een uitgebreide briefing van de klant is dan ook onontbeerlijk, net als een doorgedreven zoekwoordenonderzoek. Zo kan je technisch de juiste focus leggen en de bezoekers van de site de snelste weg tonen naar de informatie die ze zoeken. Want dat is het waar het om draait: je bezoeker tevreden stellen."

"Een goede website bedient de bezoeker op zijn wenken en is gestoeld op drie pijlers: technologie, content en linkbuilding. Noem ze gerust de heilige Drievuldigheid van SEO."

Wat kenmerkt een goede website?

"Een goede website bedient de bezoeker op zijn wenken en is gestoeld op drie pijlers: technologie, content en linkbuilding. Noem ze gerust de heilige Drievuldigheid van SEO.

Als die combinatie goed zit, heb je alles in huis om te scoren in de zoekmachines. Alsmaar meer bedrijven – grote en kleine – beseffen dat een website meer is dan een verplicht visitekaartje, en dat je met je website daadwerkelijk business kunt genereren."

Lodewijk Babi: "Dat klopt helemaal. Onze website is het hart van onze marketing. Van hieruit vertrekt alle communicatie, en alle communicatie leidt terug naar de website.

Het is een multifunctioneel instrument dat we inzetten om prospecten en stakeholders te informeren. Evengoed kan je je via de site inschrijven voor de webinars en andere activiteiten die we organiseren. Verder doen we er klantencases uit de doeken, geven we tips en kondigen we er onze vacatures aan."

"Onze website is het hart van onze marketing. Van hieruit vertrekt alle communicatie, en alle communicatie leidt terug naar de website."

Axl Van Steenacker: "Zoals JUVO de website inzet is natuurlijk het schoolvoorbeeld van hoe het moet. Eigenlijk kan je stellen dat eens je website online staat, het echte werk begint. Je moet je website opvolgen, nagaan wat werkt en wat minder.

En je moet hem blijven voeden met nieuwe content. Bijvoorbeeld blogs zijn daarvoor een aangewezen middel. Doe je dat goed? Dan hou je je bezoekers en de zoekmachines tevreden. En zo verover je een hogere positie in Google."

Niet iedereen heeft daar kaas van gegeten of heeft daar tijd voor?

Axl Van Steenacker: "Dat klopt. Die klanten helpen we graag verder. Bijvoorbeeld door hen tips te geven waarmee ze aan de slag kunnen en binnenkort ook opleidingen. Of we doen het voor hen zodat zij zich kunnen blijven richten op hun corebusiness."

Lodewijk Babi: "En dat doen ze goed. Dat merken we zelf heel hard aan het stijgende aantal bezoekers op de site en vooral aan de langere tijd die ze er doorbrengen. We krijgen meer aanvragen – zowel van prospecten als van sollicitanten – en we hebben ondertussen een hogere ranking in de zoekmachines. Project geslaagd!"

Over JUVO

Meer doen met jouw data, dat is het uitgangspunt van JUVO. Want meer inzicht in jouw data resulteert in een beter begrip en een hogere return.
JUVO werd in 2008 opgericht door Lodewijk Babi. Vandaag geven ruim 60 enthousiaste IT-specialisten elke dag opnieuw het beste van zichzelf. Met passie voor technologie en data, en oog voor duurzame relaties.

Over Necess | Digital Climax

Necess helpt bedrijven met hun online marketing (content marketing, sociale media, mailing) met een SEO-geoptimaliseerde website als basis.

Als SEO-bureau helpt Digital Climax bedrijven om beter te scoren in de organische zoekresultaten en daardoor meer bezoekers en een hogere omzet genereren.

Necess werd in 2018 opgericht door Axl Van Steenacker. Hij werkt samen met een vast team zelfstandige specialisten en staat op het punt zijn eerste medewerker aan te werven.