"Straks welkom in mijn kot. Na corona." Onder deze noemer lanceerde het Geelse communicatiebureau aroma met de steun van Combell en Digital IT / Web Elements dit online initiatief ter ondersteuning van bedrijven, zelfstandigen en organisaties.

"Er steken heel wat initiatieven de kop op om bijvoorbeeld winkels in kaart te brengen die ondanks de overheidsmaatregelen nog open zijn. En dat is super.
Wij willen echter met dit online platform de klemtoon leggen op voornamelijk het menselijke aspect.

In gesprekken met onze klanten blijkt dat er toch onzekerheid heerst. Wanneer kunnen we terug open? Gaan onze klanten terugkomen? En aan de andere kant zijn er heel veel mensen die het persoonlijk contact met hun handelaar missen.

Wij willen al focussen op een tijd na corona, want die komt er zeker", verklaart aroma-zaakvoerster Marieke Deckers.

Op de website www.strakswelkominmijnkot.be kunnen bedrijven, zelfstandigen, organisaties zich gratis aanmelden. Eens ze aangemeld zijn, kunnen klanten, vrienden, familie een bemoedigend woordje achterlaten zodat bedrijfsleiders /zaakvoerders weten dat ze nog niet vergeten zijn.

We vragen aan de organisatie ook om al eens voor te denken wat het gaat doen eens de deuren weer opengaan. En die info kunnen ze met hun klanten delen. Zo houden we een positieve focus.

Maatschappelijk relevant

"Straks welkom in mijn kot" heeft een breder maatschappelijk draagvlak.
Momenteel doen we aan e-aperitieven, spreken we online af via Skype, chatten we met de grootouders via Facetime enz.

Iedereen snakt ernaar om terug te kunnen afspreken. Ook bij hem thuis, na corona.
In dat opzicht geldt ook het initiatief Straks welkom in mijn kot.

Om dit te ondersteunen hebben we een hele campagnekit uitgewerkt. Op Facebook kan je je profielfoto aanpassen met een fotokader, op de website www.strakswelkominmijnkot.be kan je affiches downloaden om ze aan je venster op te hangen, in de brievenbus van de buren te gaan steken enz.

Er staat een voorbeeldpost en afbeelding klaar dat elke organisatie vrij kan gebruiken op zijn eigen social media-kanalen om zo de mensen uit te nodigen een berichtje te plaatsen.

Jarige aroma

Initiatiefnemer aroma communicatie uit Geel viert deze week haar 7de verjaardag.

"We zijn in 2007 begonnen als Go4it media group en veranderde op 1 april 2013 van naam en richting. We hadden onze verjaardag anders voorgesteld, maar zijn blij dat we nu toch ons steentje kunnen bijdragen.

Het is ons cadeau in deze uitzonderlijke omstandigheden. Als communicatiebureau weten we als geen ander dat je communiceert van mens tot mens.

Als je het aantal berichten bekijkt, gericht aan WZC Wedbos bijvoorbeeld, dan is dat hartverwarmend." besluit Roel Biesemans.  Foto Roel Biesemans & Marieke Deckers van aroma op Voka event / archief Nnieuws.