U bent hier

't Kipke pakt op Herentalse vrijdagmarkt uit met nieuwe marktwagen

Herentals | Westerlo
03.11.2016 - 20.05u
Door: Peter Caers

't Kipke wordt Merosa en heeft nieuwe marktwagen.  Merosa is de nieuwe naam van ’t Kipke. Vanaf deze week bedient de familie de Kempense marktbezoekers vanuit een gloednieuwe marktwagen. ‘We zijn klaar voor de toekomst’, zeggen zaakvoerders Melissa, Ronny en Sabine.  

Opgericht in 1989

 ’t Kipke, opgericht in 1989 door Ronny Luyten en Sabine Daems, is een begrip in de Kempen. Dochter Melissa draait mee in de zaak. ‘Ons actieterrein zijn de Kempense markten: we bezoeken de markten van Heist-op-den-Berg, Mol, Herentals en Westerlo. We staan bekend voor onze lekker gekruide braadkippen en waren de eerste die naast kip ook gebakken spare ribs verkochten’, zegt Ronny.

De nieuwe marktwagen biedt nieuwe mogelijkheden. ‘De indeling werkten we uit naar een eigen idee, in samenwerking met een Nederlandse wagenbouwer. In totaal duurde het twee jaar voor dit project klaar was, gevolgd door nog eens zes maanden opbouw. In de wagen kunnen we garen op lage temperatuur en zijn er vier kippenspitten.’

De wagen is hydraulisch uitgerust. ‘Eens geparkeerd, ontvouwt zich een grote , moderne marktwagen. Koeling en keuken rollen hydraulisch uit. De achterkant gaat open transformeert in een overdekt platform, waarop we tijdens onze eerste week iedere bezoeker een glas Limonsecco schenken.’ De wagen is 15 m lang.

Nieuwe naam, uitgebreid aanbod

Merosa staat voor Melissa, Ronny en Sabine. ‘Nieuw is dat we ook ter plaatse op de markt producten zullen bereiden. In onze ‘gastronomische kippenwagen’ bereiden we zo onder meer risotto, gelakt speenvarken, Iberico varken en andere recepten’, vertelt Melissa.

‘De gerechten zijn van de hand van mijn echtgenoot en chef-kok Jess Van Weert, die mee deel uitmaakt van het familiebedrijf. Onder de noemer ‘Easy cooking’ bieden we bereide gerechten aan, klassiek maar ook met een gastronomisch tintje.’

Online-bestellen

Bestellen bij Merosa kan ook online. ‘Een QR code op de wagen leidt recht naar de website, waar je producten kan bestellen. Bij het afhalen vermijd je zo de wachttijden.

Ook op de markt is een moderne aanpak nodig. Later kunnen we dit eventueel nog uitbreiden met leveringen aan huis. We merken dat de markten in de lift zitten, omdat veel mensen echt verse producten willen en daarom de markt bezoeken.’  

Tijdens de openingsweek krijgt elke bezoeker een gratis glaasje Black & Bianco Limonsecco. Merosa doet volgende gemeenten aan : Herentals(vrijdag en zondag), Heist-op-den-Berg(maandag), Mol(dinsdag) en Westerlo(woensdag).   -www.merosa.be  

Openingsweek

Data openingsweek: vrijdag 4 & zondag 6 november - Herentals ; maandag 7 november – Heist op den Berg ; dinsdag 8 november – Mol ; woensdag 9 november – Westerlo. (rr)

image



Meer nieuws

Nieuws uit uw regio

image
image
image
image

Onze partners

Dossiers

Webdesign door Intracto