Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

TECH gebruikt Harvard Case Method in haar academische programma's om leersystemen te verbeteren

Tech Belgium

TECH gebruikt Harvard Case Method in haar academische programma's om leersystemen te verbeteren.

Het gebruik van deze pedagogische methodologie, gebaseerd op de presentatie van echte gevallen, heeft een ongekende academische efficiëntie aangetoond, waardoor TECH als de beste online universiteit ter wereld in de voorhoede van het afstandsonderwijs is gepositioneerd.

'TECH University of Technology, in haar voortdurende zoektocht naar verbetering van leersystemen, heeft de Harvard Case Method opgenomen in haar onderwijssysteem. Als pionier in het introduceren van deze aanpak in online academische programma's, biedt TECH haar studenten echte business cases, waardoor ze kunnen leren van echte situaties die volledig haalbaar zijn in de hedendaagse professionele context. Als gevolg hiervan zijn afgestudeerden volledig voorbereid op de wereld van het werk en worden ze zeer gewaardeerde activa voor bedrijven.

“TECH biedt haar studenten echte business cases, waardoor ze kunnen leren van echte situaties die in de hedendaagse professionele context volledig haalbaar zijn".

In dit opzicht, en in overeenstemming met de hoogste internationale normen, is de algemene score van het leersysteem van TECH 8,01. Als gevolg hiervan is het academisch centrum door Forbes erkend als "de beste online universiteit ter wereld", niet alleen vanwege de geavanceerde onderwijsmethodologie, die tot 16 leselementen in elke les omvat, maar ook vanwege de eersteklas inhoud en een gespecialiseerd onderwijzend personeel in de voorhoede van elk studiegebied.

Daardoor heeft zij zich gepositioneerd als een benchmark in afstandsonderwijs. Zij heeft momenteel meer dan 100.000 studenten en 500.000 afgestudeerden uit ongeveer 150 landen en is daarmee de grootste digitale universiteit ter wereld.

Leren door te doen: de belangrijkste kracht van de Harvard Case Method

Sinds de oprichting in 2015 onder leiding van de onderwijsgroep TECH heeft deze universiteit zich ten doel gesteld de fundamenten van het traditionele onderwijs te doorbreken. Om dit doel te bereiken, integreerde het de Case Method, in 1912 gecreëerd door Harvard Business School, in zijn academische programma's.

Deze methode werd ontworpen om de academische vaardigheden van studenten rechten te verbeteren. Daartoe besloot het docententeam een model van actief leren toe te passen, zodat zij gemakkelijk in echte situaties konden werken via de praktijk. Zo bleven ze niet beperkt tot het op een monotone manier leren van concepten en wetten, maar ontdekten ze een nieuwe, volledig actieve studiemethode waarmee ze het geleerde op een reële manier konden toepassen.

Het project leverde uitstekende resultaten op en Harvard besloot het als standaardstrategie te integreren in alle faculteiten. Het wordt nu erkend als een van de beste leertechnieken in vooraanstaande business schools over de hele wereld, omdat het de managementvaardigheden verbetert en een belangrijke verbinding creëert tussen de academische wereld en echte business cases.

"Cases geven studenten de kans om na te denken over en de kennis toe te passen die ze in colleges en tekstboeken leren, en om oplossingen en conclusies te produceren. Met andere woorden, de casusmethode leert hen denken in de echte wereld," merkt William Ellet van de Havard Business Review op.

Kennis versterken door herhaling: opnieuw lerén

Maar TECH University of Technology onderscheidt zich niet alleen door het gebruik van de Harvard Case Method. Haar succes is gebaseerd op de combinatie van deze belangrijke pedagogische benadering met de beste online onderwijsmethode: Relearning.

Deze procedure breekt met de traditionele onderwijstechnieken om de student centraal te stellen en hem de beste inhoud in verschillende formaten aan te bieden. Op die manier kunnen ze de sleutelconcepten van elk onderwerp opnieuw bekijken en herhalen en ze leren toepassen in een reële omgeving.

Volgens wetenschappelijk onderzoek is herhaling de beste manier om te leren. Om deze reden biedt TECH 8 tot 16 herhalingen van elk sleutelconcept binnen dezelfde les, elk op een andere manier gepresenteerd om ervoor te zorgen dat de kennis volledig wordt geconsolideerd tijdens het studieproces.

Om deze methodologie effectief toe te passen, richt TECH zich op het aanbieden van didactisch materiaal in verschillende vormen: teksten, interactieve video's, illustraties en kenniskaarten. Ze zijn allemaal ontworpen door gekwalificeerde docenten die hun werk richten op het combineren van echte gevallen met het oplossen van complexe situaties door middel van simulatie, de studie van contexten die worden toegepast op elke professionele carrière en leren op basis van herhaling, door middel van audio's, video's, presentaties, animaties, afbeeldingen, enz.

"De Relearning-methode breekt met traditionele onderwijstechnieken door de leerling de beste inhoud in verschillende formaten aan te bieden. Op die manier krijgen ze de sleutelconcepten van elk onderwerp opnieuw te zien en te herhalen en leren ze die toe te passen in een reële omgeving".

De implementatie van dit systeem, samen met de groei en uitbreiding van TECH internationaal, heeft ervoor gezorgd dat de universiteit nu meer dan 10.000 academische programma's heeft. Deze worden allemaal voortdurend bijgewerkt om ervoor te zorgen dat professionals kunnen studeren op een gecontextualiseerde manier en aangepast aan de tijd van vandaag.  Daarnaast heeft TECH instrumenten zoals psychometrische modellen geïmplementeerd, gebaseerd op de leerresultaten en competenties die studenten moeten verwerven om te slagen voor de opleiding, waarbij ze weten hoe ze alles wat ze bestudeerd hebben op een realistische manier in de praktijk kunnen brengen.

De essentie van deze methodologie is de afgestudeerde vertrouwen en autonomie te geven. Op deze manier wordt kennis permanent verankerd in de student, die bovendien in zijn eigen tempo en volgens zijn eigen tijd en levensstijl kan leren, wat ondenkbaar is met traditionele leermethoden. Dankzij de resultaten van dit pedagogische model heeft TECH meerdere internationale wetenschappelijke prijzen ontvangen en is zij dankzij haar innovatieve systeem erkend als de grootste digitale universiteit ter wereld.'

Tech Belgium

Deel dit artikel