Met de overname van dienstenchequebedrijf Huishoudservice met vestigingen in  Vorselaar en Sint-Truiden zit de TRIXXO-groep van de Hoeseltse ondernemer Luc Jeurissen vandaag aan haar 90ste overname.

"We hebben nu éénmaal dit volume nodig om een gezond en duurzaam bedrijf te blijven in deze markt", zegt Niels Prys, operationeel directeur van TRIXXO Dienstencheques in Vlaanderen.

"Ondertussen zijn we met TRIXXO Dienstencheques aan een 80-tal overnames beland", telt Niels Prys, Operationeel Directeur van TRIXXO Dienstencheques in Vlaanderen even uit. "Samen met de overnames bij TRIXXO Jobs (Vdett, Staffing, Staffing professionals, Levelplus, ...) zitten we met de groep nu aan onze 90ste overname.

Voor Jobs staan er dit jaar zeker nog 6 gepland. Wat het dienstenchequebedrijf TRIXXO Dienstencheques betreft, is er elke maand een overname in 2021 gepland. De eerste overname van het jaar was America Clean uit Genk waar we 60 mensen overnamen.

Vandaag is dit Huishoudservice met vestigingen in Sint-Truiden en Vorselaar, in totaal zo'n 30 huishoudhulpen.

In een eerste fase worden de klanten en huishoudhulpen overgezet naar onze kantoren in Sint-Truiden en Pulle, maar door ons dicht kantorennetwerk kunnen zowel de huishoudhulpen als klanten op termijn terecht bij een kantoor dichter in de buurt. Het kantoor van Vorselaar heeft bijvoorbeeld veel klanten uit Lichtaart, daar hebben wij ook een kantoor."

Overnamemarkt

"Waarom de zoveelste overname? We hebben nu éénmaal dit volume nodig om een gezond en duurzaam bedrijf te blijven in deze markt", gaat Prys verder. "Momenteel krijgen we heel wat vragen van collega-dienstenchequebedrijven.

Het is een moeilijke markt, met kleine marges, maar ook op gebied van flexibiliteit wringt bij de kleintjes het schoentje. Stel, een klant belt af door ziekte, wat nu in Covid-tijden veel voorvalt, dan wordt het moeilijk om een andere klant te zoeken voor die huishoudhulp.

De klantenpool blijkt te klein. Andersom is een huishoudhulp ziek, dan wordt het moeilijk om een vervanging te zoeken voor de klant. Door een te kleine werknemerspool.

Door nu terecht te komen in een team van 7.000 huishoudhulpen en 55.000 klanten is dit veel makkelijker te managen: werkzekerheid voor de huishoudhulp en servicezekerheid voor de klanten. Naast onze overnamestrategie willen we ook heel sterk blijven inzetten op onze organische groei. Ondanks de huidige coronacrisis blijven de investeren."

Een positief verhaal

"Op 1 april gaf ik de fakkel door aan TRIXXO Dienstencheques", knikt Kristof De Vlieger, ondertussen ex-eigenaar van Huishoudservice. "En dat betekent echt wel een positief verhaal voor zowel de klanten als de medewerkers.

Momenteel deed bijvoorbeeld één van onze huishoudhulpen enkele uren per week de administratie van de klanten en huishoudhulpen. Nu kunnen zowel de klanten als de huishoudhulpen rekenen op een aanspreekpunt dat steeds beschikbaar is.

Ook onze continuïteit en service zal verbeteren, nu we opgenomen worden in één groot stabiel geheel. Kortom, dit was de enige juiste keuze om te groeien. Ikzelf blijf niet aan boord en ga me verder richten op mijn activiteiten in de IT-wereld, maar ik ben er 100% van overtuigd dat het bedrijf verder in goede handen is.

Hun integratie-manager Luciana Costa begeleidde de overname van A tot Z. Alle huishoudhulpen werden persoonlijk welkom geheten en ontvingen een TRIXXO-starterspakket. Ik zag meteen dat het goed zat."

Over TRIXXO

TRIXXO is een HR-dienstengroep die bestaat uit diverse afdelingen: Er zijn meer dan 130 kantoren in heel België en Nederland.

Er werken zo'n 7500 mensen. TRIXXO is een 100% Belgisch familiebedrijf. De geconsolideerde omzet in 2020 bedroeg 228 miljoen euro. Meer info: https://www.trixxo.be/nl/over-ons/