De Warmste Week heeft dit jaar een ander concept. De campagne selecteert zelf 200 goede doelen en over hen verdeelt het DWW-fonds de ingezamelde bedragen.

Dat was slecht nieuws voor TWERK, het maatwerkbedrijf voor mensen met autisme uit Herentals. Maar TWERK blijft niet bij de pakken neerzitten en organiseert zelf zijn ZOETSTE WEEK. En iedereen kan haar of zijn steentje bijdragen.

Niet geselecteerd, niet getreurd

TWERK diende wel een projectdossier in, maar werd niet geselecteerd. Terwijl ze extra donaties goed kunnen gebruiken: volgend jaar bestaat TWERK 30 jaar, en daarom plannen ze een aantal extra projecten.

Maar die kosten wel wat.

"Het blijft voor onze organisatie moeilijk om financieel te overleven," zegt coördinator Bart Michiels. "De laatste jaren zagen we onze subsidies afnemen, en daarom zijn we ook meer chocolade gaan maken en verkopen. Maar het ontbreekt ons nog altijd aan extraatjes om onze werkplaats en onze begeleiding nog beter te maken voor een heel specifieke doelgroep, die nog te vaak in de kou blijft staan."

GEVEN – KOPEN - BIEDEN

Daarom organiseert TWERK zijn eigen ZOETSTE WEEK. Daarin zetten ze 3 acties op om het kopje boven water te houden. Tot en met 24 december kan iedereen terecht in de pop-up-shop in de Herentalse Collegestraat, waar TWERK een aantal originele chocoladegeschenkjes verkoopt, recht uit eigen atelier.

Zeker de SPECULADE en de CHOCOLADEX Happy Pills zijn uniek en overheerlijk.

Een getalenteerde ICT-doelgroepmedewerker van TWERK ontwierp ook een gloednieuwe website: www.dezoetsteweek.be. Daarop kan iedereen online een grote of kleine donatie doen.

Giften van 40 EUR of meer zijn bovendien fiscaal aftrekbaar; de website calculeert zelf je fiscale voordeel. De website houdt ook de teller bij van de ingezamelde bedragen.

Op diezelfde website loopt ook nog een heel speciale actie: een online veiling van een pakket met 125 gouden chocoladetabletten. "Dat pakket is echt uniek. We hebben heel exclusieve gouden chocolade gevonden met bijzondere smaaktoetsen van karamel," zegt Bart Michiels.

"En ook de vorm is speciaal: hij werd helemaal door TWERK zelf ontworpen. Je zal hem dus nergens anders vinden."

Voor die veiling mikt TWERK op ondernemers of andere sympathisanten met het hart op de juiste plaats. "Misschien is er nog iemand op zoek naar een uniek eindejaarscadeau voor haar personeel of zakenrelaties.

De hoogste bieder krijgt zijn pakket op 24 december bezorgd, en zo heeft die een fantastisch cadeau mét een fantastisch verhaal. We hopen dat dat aanslaat."

De Zoetste Week-Pop-Up vind je in de Collegestraat 16 in Herentals en is vanaf nu tot 24 december alle dagen (ook op zondag!) open van 09 tot 16.30 uur. De website blijft zeker online tot half januari. De online veiling loopt tot 23 december om 23u59.'