De laatste tijd staan er affiches langs de wegen met de vraag: "Bob is dood?", maar dat is niet het geval. Wel is Bob in de nieuwe campagne van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid een werkwoord geworden.

"Organiseer je vooraf... Klaar om te bobben! " Dat wordt de slogan van de vernieuwde verkeerscampagne van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV).  "Bob is een werkwoord geworden", zei Wathelet. "Bobben betekent het leven van je dierbaren redden, door je vooraf te organiseren als je uitgaat."

"Tweehonderd mensen laten elk jaar het leven op onze wegen door rijden onder invloed van alcohol", zei Wathelet. "Dat zijn vier volle bussen. Dat mogen we niet accepteren."

"Het begrip Bob bestaat al 17 jaar", zei Karin Genoe van het BIVV, "en het is ook al geëxporteerd naar 17 andere landen, maar nu vonden we het nodig om de campagne op te frissen. We activeren de campagne door van Bob een werkwoord te maken: het bobben in het Nederlands, bobber in het Frans."

Bobben betekent dus je voorzorgen nemen: voor je uitgaat het telefoonnummer van een taxi noteren, de uurregeling van de bussen raadplegen, vragen of je bij een vriend kan overnachten, ... (BIVV)