Maandag 18 april 2009 ondervroeg kamerlid Stefaan Van Hecke (Groen!) minister Steven Van Ackere over de verharding van het perron in Herentals. De eerdere aankondigingen van de NMBS dat de perrons in Herentals verhard zouden worden en dat men de lijn Herentals – Mol zou elektrificeren lieten de Kempense pendelaar weer wat hoop krijgen op bijkomende treinen naar Antwerpen en Brussel.“De antwoorden van de minister zijn zeer duidelijk maar daarom niet hoopgevend” zegt Dirk Peeters (Groen! Kempen). “De dienstverlening in de Kempen door de NMBS blijft echter kampen met structurele problemen en met te weinig investeringen”Zowel de verharding van het perron als het elektrificeren van de bovenleiding zijn nog niet voor morgen. De volledige verharding van het perron in Herentals is niet opgenomen in de meerjarenplanning 2008-2012.Volgens Dirk Peeters gaan de Kempense reizigers nog zeker tot 2013 met de voeten in de modder staan en: “Dat is onaanvaardbaar, zeker als we meer mensen op de trein willen zien stappen.”Voor de elektrificatie van de lijn Herentals – Mol en bijkomende dienstverlening naar de Kempen zal nog studiewerk moeten gebeuren. Het resultaat zal dus ook nog geruime tijd op zich laten wachten.Groen! Kempen vraagt aan de minister om voor te maken met het studiewerk en de uitvoering ervan niet langer meer uit te stellen. Voor de verharding van de perrons in Herentals vraagt Groen! Kempen dat de minster daar zelfs eens afstapt en of er met voorlopige ingrepen een verharding kan worden aangebracht zodat de reizigers in Herentals minstens met de voeten droog staan.