Campagne 'Logeren in Vlaanderen Vakantieland' levert Antwerpse logiessector 4 miljoen euro omzet op. Vlaanderen scoort als vakantieland. De promotiecampagne 'Logeren in Vlaanderen Vakantieland' blijft daarin een belangrijke motor. Bij de opening van het Vakantiesalon Brussel maakten de Vlaamse provincies en de vzw Logeren in Vlaanderen de balans van 2014 op.

De campagne leidde tot een record aantal boekingen van 106.000 in Vlaanderen. Die korte vakanties zorgden voor een macro-economisch effect van bijna 50 miljoen euro.

De logiessector in de provincie Antwerpen noteerde een omzet van ruim 4 miljoen euro.

Bij de start van het Vakantiesalon in Brussel (5-9 februari) presenteren de Vlaamse provincies en de vzw Logeren in Vlaanderen de resultaten van hun promotiecampagne 2014.

Die omvat onder meer het inspiratieboek 'Logeren in Vlaanderen Vakantieland', de website www.logereninvlaanderenvakantieland.be, e-mailings en samenwerkingen met diverse mediapartners, waaronder het toeristische magazine Vlaanderen Vakantieland op Eén.


Hoogste aantal boekingen ooit

27,5% van de Vlamingen die het logiesboek ontvingen, heeft in de loop van 2014 een verblijf met minstens één overnachting in Vlaanderen geboekt. 19,5% van de respondenten die de website www.logereninvlaanderenvakantieland.be bezochten of een e-mailing ontvingen, deden hetzelfde. De campagne resulteerde in 106.013 boekingen, de beste score ooit.

Het macro-economisch effect van die korte vakanties bedraagt 49,7 miljoen euro.

De logiessector in de provincie Antwerpen - de kunststeden Antwerpen en Mechelen en de regio's Kempen en Scheldeland - realiseerde een omzet van ruim 4 miljoen euro.

Vooral de groene regio's bleken populair in 2014. Zo noteerden de hotels en B&B's in de Kempen 7500 boekingen als gevolg van de campagne.

Deelname loont

Deelname aan de campagne 'Logeren in Vlaanderen Vakantieland' loont, zoveel is duidelijk. Vanaf 255 euro (promotie op website) of 510 euro (advertentie in logiesboek) kunnen logiesuitbaters al instappen in de campagne.

Bruno Peeters, gedeputeerde voor toerisme: "Met Toerisme Provincie Antwerpen investeren we mee in dit project. Het is fijn om vast te stellen dat die inspanningen de logiessector echt ten goede komen. Ook de lokale economie pikt trouwens haar graantje mee. Heel wat gasten komen immers fietsen en daar hoort vanzelfsprekend ook een cafébezoek of terrasje bij. De werkelijke omzet ligt dus nog hoger. Je moet zeker niet naar het buitenland voor een fijne vakantie."

PRAKTISCHE INFO

Het inspiratieboek 'Logeren in Vlaanderen Vakantieland 2015' ligt gratis voor je klaar in de toeristische infokantoren.  Website met boekingsmodule: www.logereninvlaanderenvakantieland.be