De Zweedse constructeur speelt met het idee om een service aan te bieden voor klanten die meer luxe in hun auto willen of bijzondere kleuren wensen. Het wordt geen "bespoke" afdeling zoals bij Rolls-Royce, men kiest eerder voor de aanpak van Range Rover.

Er is meer dan ooit vraag voor extra uitrusting bij Volvo's topmodellen. De nieuwe XC90 wordt overigens vooral in het hoogste afwerkingsniveau verkocht.

Volvo geeft ook aan dat de vraag naar gepersonaliseerde voertuigen toeneemt. Dat is meteen de reden waarom Volvo overweegt om hier op in te gaan.

Ian Howat, product chef voor Volvo UK, stelde in het blad Autocar het volgende: "Als we iets gaan aanbieden, zal het vergelijkbaar zijn met de aanpak van de Range Rover Autobiography. We bestuderen vandaag de mogelijkheden en we hebben al een schaalmodel gemaakt op basis van het interieur van de Concept 26."

Dit concept werd onthuld op het salon van Los Angeles en het is de voorbode van toekomstige Volvo-modellen.

Heeft u interesse voor een gepersonaliseerde Volvo? Contacteer Volvo Van Houdt Kempen Herentals - Geel - Turnhout.