U bent hier

Vrijwilligers callcenter Neteland behandelden meer dan 7.000 oproepen

Herentals
02.06.2020 - 16.01u
Door: Mark Jaspers

De vrijwilligers van het callcenter dat in Neteland werd opgericht naar aanleiding van de coronacrisis beantwoordden in totaal meer dan 7.000 oproepen.

'Het callcenter werd opgestart op woensdag 25 maart en sloot op 1 juni af', zegt Herentalse burgemeester Mien van Olmen. 

'Het callcenter bestond uit vrijwilligers en personeel van Herentals en van Neteland Zorg en Welzijn.

Ze hielpen 3.094 burgers verder die belden naar de Huisartsenwachtpost, maakten 4.167 afspraken voor patiënten bij het Triagecentrum Zuiderkempen, verwezen tweemaal door voor de psychologische ondersteuning van de Eerstelijnszone Zuiderkempen en beantwoordden 554 telefoons over mondmaskers voor de stad Herentals.

Bijna 2,5 maand was het callcenter een belangrijke hulpverlener in onze regio. We danken de vrijwilligers dan ook voor hun enorme inzet, hun geduld en hun burgerzin.'

image



Meer nieuws

Toneelstuk laat 60.000 Vlaamse leerlingen praten over pesten

Kempen regio | Vlaanderen 27.10.2020 - 10.59u movie (1) reading time1min

Theatermaker Arnaud Vandermeiren werkt aan een theaterstuk, spel en workshop 'Over Pesten'. Daarmee wil de acteur, vroeger zelf slachtoffer van pesterijen, de komende vijf jaar ruim 60.000 Vlaamse scholieren leren praten over pesten.

Vanaf september 2021 wil hij met het project naar middelbare scholen, jeugdbewegingen, culturele centra en de welzijnszorg trekken.

Nieuws uit uw regio

Onze partners

Webdesign door Intracto