De online verkoop kent een ongeziene boost in deze crisis. "Nu meer consumenten hun aankopen online doen, zien ze de voordelen." Pakketleveranciers draaien daarom op volle toeren. Maar dit blijkt niet altijd evident.

Mensen kopen massaal online

"Bij bpost zijn er donderdag voor het eerst meer pakjes geteld dan het hoogste daggemiddelde tijdens de feestdagen en op Black Friday", zegt woordvoerster Barbara Van Speybroeck.

"We zitten in een uitzonderlijke tijd, van de een op de andere dag zijn we naar abnormale volumes gegaan."

 

Waar blijft mijn pakje?

 

U heeft het misschien zelf al gemerkt: sommige pakjes doen er iets langer over dan normaal. Vooral buitenlandse pakketjes laten op zich wachten, maar ook binnen ons land gaat de distributie soms wat trager.

"De hele operationele keten, van webshop tot de pakketleverancier, kent vertraging", vertelt de woordvoerster van bpost.

"Iedereen moet door veiligheidsmaatregelen rekening houden met een aangepaste manier van werken, het aantal pakjes is ongezien én er is een andere soort personeelsbezetting." (VRTNWS - lees verder op VRTNWS)