Tijdens het weekend van 3 en 4 oktober, organiseert de Westelse Middenstand, in samenwerking met Unizo en Sesam Events het weekend van de klant in hartje Westerlo.

Shoppen bij je favoriete, lokale winkel, iets eten of drinken bij de lokale horeca, is in deze corona-tijden, waarin iedereen flink in de klappen deelde, nóg belangrijker dan anders.

Op zondag staan dan ook een aantal extra activiteiten gepland om de mensen naar het centrum van Westerlo te trekken.

Het weekend van de klant is ontstaan uit de samenvoeging van de Dag van de Klant en Sunday Shopday. In het centrum van Westerlo zullen op zondag 4 oktober hiervoor een aantal straten afgesloten worden voor het verkeer.

In de namiddag wordt voor straatanimatie gezorgd met een aantal echte straatartiesten, én de L&M Band die al rondtrekkend liedjes zal zingen. Voor de allerkleinsten zullen er twee springkastelen opgesteld staan.

'Uiteraard kijken we hier enorm naar uit', aldus enkele leden van de Westelse middenstand. 'Het is voor ons sowieso al een heel moeilijk jaar geweest, en we hopen echt dat de mensen nog meer het belang van de lokale handelaars en horeca naar waarde weten te schatten.'

Met de versoepeling van de maatregelen mogen er ook weer meer mensen in de winkels komen, en kan er in het centrum van Westerlo dus alvast naar hartelust geshopt worden. Wees loyaal, koop lokaal! is overigens een slogan die nu nog meer dan ooit geldt.'