Delhaize en Foodmaker uit Oevel, de gezonde restaurantketen en producent van ultraverse maaltijden, openen vandaag samen het derde gezamenlijke Foodmaker-restaurant in Brussel.

Het is gelegen in het prachtige nieuwe hoofdkantoor van BNP Paribas Fortis (Montagne du Parc) waar externe klanten ook welkom zijn. "Delhaize en Foodmaker willen samen inzetten op de werkende mens.

Gezonde voeding moet voor iedereen toegankelijk en betaalbaar zijn, ook op de werkvloer," vertelt een trotse Lieven Vanlommel, oprichter en CEO van Foodmaker.

Meer en meer mensen kiezen tegenwoordig massaal voor een gezondere levensstijl waarbij beweging en een evenwichtig voedingspatroon centraal staan. Een gevolg daarvan is de omzetstijging van meer dan 50% van de producten van Foodmaker in de supermarkten van Delhaize in het eerste kwartaal van dit jaar.

Foodmaker en Delhaize hebben daarom de handen in elkaar geslagen om gezonde voeding nog toegankelijker te maken: de restaurants van Foodmaker zijn meer dan ooit 'the place to be' voor zij die graag gezond en lekker eten.

Oplossing voor elk bedrijf

Foodmaker is al aanwezig in de hoofdkantoren van Proximus en Engie in Brussel en wil dit aanbod samen met Delhaize verder uitbreiden. "Omdat de vraag bij bedrijven enorm groot is," zegt Lieven Vanlommel, oprichter en CEO van Foodmaker.

"Door gezond eten aan te bieden, houdt een werkgever zijn personeel fit en is er minder ziekteverzuim. Mensen zijn zich meer bewust van wat ze eten en verlangen van hun werkgevers een gezond alternatief.

Daarom hebben we voor dit nieuwe restaurant ook gekozen voor een locatie met veel kantoren in de buurt. Door de unieke locatie in het gloednieuwe gebouw van BNP Paribas Fortis, kan het nieuwe restaurant zowel de werknemers van de bank-verzekeraar als de werknemers van omliggende bedrijven verwelkomen."

Nieuw in de Foodmaker-restaurants is hun 'Back on track plan'. Ook bij Foodmaker Montagne du Parc kunnen klanten toegang krijgen tot voeding op maat naargelang hun activiteit en worden ze begeleid door de sportdiëtisten van Foodmaker.

"Gezonde voeding mag geen kwestie van de happy few zijn. Zowel Delhaize als Foodmaker hebben de ambitie om gezonde voeding nog laagdrempeliger te maken. Met dit soort gezamenlijke initiatieven willen we beantwoorden aan de behoeftes van de klanten van vandaag en die van morgen.

Daarom ben ik zo trots dat we met de opening van dit restaurant in Brussel samen een nieuwe hoofdstuk toevoegen aan ons verhaal," zegt Xavier Piesvaux, CEO van Delhaize.

From farm to fork

Duurzaamheid is zowel bij Delhaize en Foodmaker een prioriteit. In zijn restaurants serveert Foodmaker uitsluitend gezonde en evenwichtige gerechten: één voor één gemaakt met zoveel mogelijk biologische en seizoensgebonden producten van eigen bodem.

Liefhebbers kunnen er ook 100% vegetarisch en veganistisch eten.

In Assent bij Diest kweekt Foodmaker zijn eigen biologische kruiden en groenten die gebruikt worden in zoveel mogelijk gerechten. Foodmaker is trouwens de enige onderneming in België met het certificaat voor biocyclische veganlandbouw. Sinds kort test Foodmaker op hun tweede boerderij in Laakdal met graanteelt.

Vertoeven in een Urban Jungle

Delhaize is hoofdfranchisenemer van de restaurants en zorgt voor de uitbating en verdere ontwikkeling, Foodmaker staat in voor de unieke look en feel van de verschillende locaties.

Het interieur wordt telkens omgetoverd tot een 'Urban Jungle': de natuur wordt letterlijk binnengetrokken door een combinatie van houten elementen, grote raampartijen en exotische kamerplanten.

Dit nieuwe restaurant wordt een echte 'eyecatcher' mede door de ligging in het prachtig architecturaal gebouw van BNP Paribas Fortis. Foodmaker liet zich begeleiden door media- en marketinghuis Hotel Hungaria om hun look & feel in de restaurants te 'pimpen'.

Ubereats, Deliveroo en TakeAway

Klanten kunnen bij Foodmaker Montagne du Parc ook terecht voor eten 'on the go' of een take-away drankje. De Foodmakerfilialen zijn partner van maaltijdbezorgplatformen zoals Ubereats, Deliveroo en TakeAway waardoor klanten al dat gezond lekkers ook gemakkelijk bij hun thuis kunnen laten bezorgen.'